Rabu, 19 November 2014

Oooohhhh...tidakk....Jerawat??

Selamat pagi!

Haa..mcmane pagi ini? Solat subuh tak? Alhamdulillah...

Bangun pagi nak solat subuh mesti kna amik wudu kan?

Sebelum amik wudu tu mesti gosok gg dan basuh muka kan?

Jeng..jeng....belek-belek muka tiba-tiba...

ooohhhhh.....tidakkkkk...ada 1 biji jerawat kecik kat muka.....

Hehe..oleh itu dengan kerajinan yang ada nak tahu kenapa jerawat ini muncul???

haa...jom2..baca sebab-sebab jerawat muncul..

T_T
Gambar: mr gugel

Masalah jerawat ?


1 & 2 : Sistem pencernaan – Kurangkan makan makanan ringan , Kurangkan jumlah lemak dalam diet anda, meningkatkan pengambilan air dan memilih makanan sejuk seperti timun .

3 : Hati – Jauhi alkohol , makanan berminyak dan tenusu . Ini adalah zon di mana menunjukkan anda mengalami alahan makanan juga, jadi lihat bahan-bahan makanan anda . Selain itu, lakukan 30 minit senaman ringan setiap hari dan mendapat tidur yang mencukupi supaya hati anda boleh berehat.

4 & 5 : Buah pinggang - Apa-apa sahaja di sekeliling mata (termasuk lingkaran hitam ) menunjukkan dehidrasi . Banyakkan minum air masak!

6 : Jantung - Periksa tekanan darah anda dan tahap Vitamin B . Mengurangkan pengambilan makanan pedas, kurangkan makan daging dan dapatkan udara yang lebih segar . Di samping itu, mencari jalan untuk menurunkan kolesterol , seperti menggantikan " lemak jahat " dengan " lemak baik " seperti omega 3 dan 6 yang terdapat dalam kacang , avokado , ikan dan biji rami .

7 & 8 : Buah pinggang - Sekali lagi , minum air ! Dan mengurangkan minuman bergas, kopi dan alkohol kerana ini akan menyebabkan dehidrasi.

Zon 9 & 10 : Sistem pernafasan - Adakah anda merokok ? Ada alahan ? Ini adalah kawasan masalah anda untuk kedua-dua . Jika tidak ini adalah isu ini, jangan biarkan badan anda terlalu panas , makan makanan yang sejuk, mengurangkan gula dan mendapatkan udara yang lebih segar . Juga memastikan  badan lebih beralkali dengan mengelakkan makanan yang membuat badan berasid ( daging , tenusu , alkohol , kafein , gula ) dan menambah lebih makanan beralkali seperti sayuran hijau dan jus wheatgrass . Satu lagi perkara penting - telefon bimbit dan sarung bantal yang kotor adalah dua penyebab utama jerawat!

Zon 11 & 12 : Hormon - Ini adalah zon untuk tekanan dan perubahan hormon . Anda boleh mengurangkan jerawat dengan mendapatkan tidur yang cukup , minum air yang cukup , makan sayur-sayuran berdaun dan menjaga kulit supaya bersih.

Zon 13 : Perut - pengambilan serat , mengurangkan beban toksin dan minum teh herba untuk membantu penghadaman .

14 : Penyakit - Zits di sini boleh menjadi tanda bahawa badan anda sedang melawan bakteria untuk mengelakkan penyakit . Banyakkan berehat, mengambil kelas yoga, tidur, mengambil masa untuk menarik nafas (relax) dan minum air yang banyak!


*****************************************************************************************************

Boleh cuba ini 



DIANZ VITAMIN C & E + WHITENING COLLAGEN 12000 MG
(60 BIJI)

HARGA : RM 80.00 SM/ RM 85.00 SS


Gabungan daripada extra berry.
Menghasilkan vitamin C & E dan menggunakan collagen dari sumber ikan tilapia.
Tidak memberikan kesan alahan jika anda alergik kepada seafood seperti collagen marine.
Sesuai untuk lelaki dan perempuan 16 TAHUN KE ATAS.
Ibu mengandung dan menyusu boleh ambil.

~ ALERGIK IKAN TALAPIA TIDAK DI GALAKKAN AMBIL ~

FUNGSI UTAMA 

Memutihkan seluruh badan
Melembabkan kulit
Mencantikkan kulit
Merawat jerawat, jeragat dan sel kulit mati

5 SEBAB KENAPA ANDA PERLU MEMILIH DIANZ VITAMIN C& E 12000 MG?

Mendapat kelulusan kkm (kementerian kesihatan malaysia) tidak seperti syarikat lain yang menyatakan ia selamat tanpa bukti.
Dua gabungan hebat vitamin C & E 12000 mg dan ia termurah dan
pertama di malaysia.
Kesan seawal 3 hari di jamin SELAMAT dan berkesan.
Telah mendapat lebih 60 feedback positif selepas sebulan produk di pasarkan.
Tablet yang sedap dan boleh di isap.

CARA GUNA 

1 biji selepas sarapan & 1 biji sebelum tidur
Tablet boleh di hisap atau di telan
Ada 60 biji untuk kegunaan sebulan



FARRA BEAUTY SKINCARE -TRIAL SET 4 IN 1

HARGA : RM82 (SM) RM87 (SS)



SET TRIAL MENGANDUNGI 4 item:

1. Facial Soap 40ml
2. Day Cream 5 gm
3. Night Cream 5 gm
4. Super white glow gel 5ml

Tahan 1bulan pemakaian

***********************************************************************************

Rabu, 12 November 2014

Resepi puri makanan bayi 6 bulan

Ibu2 yang mempunyai baby yang akan masuk umur 6 bulan..pasti sedang tercari2 makanan apa yang sesuai utk anak anda kan?

Sebenarnya di awal perkenalan "solid food" pada bayi anda adalah dengan memberi mereka puri..Puri yang dibuat dari buah atau sayur adalah yang terbaik. Di bawah ialah resepi utk membuat puri.


Gambar : mr.gugel

[Puri epal]

Bahan-bahan:

Sebiji epal
Air secukupnya

Cara penyediaan:

1. Ambil sepotong buah epal. 

2. Cuci, buangkan kulit dan potong dadu.
3. Kemudian, rebus atau stim
4. kisar sehingga halus


Selamat mencuba ye mommies semua..mudah dan senang dah x perlu beli kat kedai yang segera tu.. :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rabu, 5 November 2014

Apa itu Jus Permata Idaman?

Apa itu JUS PERMATA IDAMAN?


JUS PERMATA IDAMAN merupakan produk yang diadun 100% daripada HERBA.

Kandungan JUS PERMATA IDAMAN
Jus Permata Idaman mengandungi bahan-bahan utama seperti Madu, Kurma, Delima, Habbatus Sauda, Kacip Fatimah, Akar Serapat, Ginseng, Citric Acid, Manjakani, Pegaga, Aloe Vera, Collegen.
Madu
“Dan Tuhanmu mewahyukan (mengilhamkan) kepada lebah: “Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat-tempat yang dibikin manusia (peternakan lebah). Kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu).” Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat obat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan. [QS. An-Nahl: 68-69]

Antara Khsiat Madu
  • Merawati kecederaan dalaman
  • Menghaluskan Kulit
  • Antioksidan - menghalang tubuh drp terkena serangan penyakit
  • Menurunkan glukosa dan kolestrol darah
  • Meringankan penyakit asma/lelah
  • Sumber Kabohidrat - menyegarkan tubuh,memberi tenaga
  • Menguatkan wanita yg baru bersalin
  • Menambahkan tenaga batin
  • Anti Kanser
  • Meningkatkan Metabolisme badan
Akar Serapat
  • Memperbaiki dan menegangkan tisu faraj
  • Membantu menegangkan payudara
  • Menegangkan dan mencantikkan kulit (awet muda)
  • Menguatkan otot dan sendi
  • Membantu memulihkan luka/tenaga
  • Menegang dan mengecutkan otot
  • Membantu melicinkan kulit
  • Membuang toksin dalam badan
  • Melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar oksigen bagi kesihatan dan fungsi organ
  • Melegakan kekejangan otot rahim dan mengatasi kelesuan ketika haid
Buah Delima
Buah delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah. Malah, kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru, cranberry serta oren kerana polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi.
Fungsi Antioksidan ialah ianya dapat melawan radikal bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita. Kerosakan sel akan menyebabkan pelbagai penyakit termasuklah kanser, penyakit jantung dan alzheimer. 
Kajian Proceedings of the National Academy of Sciences menyatakan jus delima dapat mencegah pengerasan arteri dan penyakit lain seperti serangan jantung dan stroke. Buah delima mencegah daripada tompokan plak yang menyebabkan plak tersumbat di arteri dan buah delima juga dapat meluruhkan tompokan plak yang terlekat diarteri. Dalam Journal of Cardiology menyatakan pesakit koroneri (PJK) yang jus buah delima setiap hari selama tiga bulan menunjukkan peningkatan aliran darah ke jantung sebanyak 1 %. Aliran darah menurun sebesar 18%.
Buah delima memiliki khasiat mencegah dan mengubati berbagai jenis kanser: Jus buah delima dapat menghancurkan sel-sel kanser payudara dan dapat membiarkan sel-sel sehat.
Habbatus Sauda
Rasulullah S.A.W sendiri ada menyebut mengenai kelebihan Habbatus Sauda iaitu sabdanya: “Hendaklah kamu memakan habbatus sauda (jintam hitam) kerana ia mengandungi ubat untuk segala jenis penyakit melainkan al-Saam (mati).” (Riwayat at-Tirmizi).
  • Memperbaiki saluran pencernaan dan Anti Bakteria
  • Melancarkan air susu ibu
  • Menjaga daya tahan tubuh daripada Serangan Penyakit
  • Sesuai untuk masalah Diabetes
  • Sesuai untuk masalah Darah tinggi dan kolestrol tinggi
  • Untuk Kesuburan ( sesuai utk pasangan yg belum ada Zuriat)
  • Untuk masalah Kanser dan Stroke
  • Untuk penyakit Lelah/Asma
  • Meneutralkan racun dalam tubuh
  • Mengatasi gangguan tidur dan Stress
Aloe Vera atau Lidah Buaya
LIDAH BUAYA mempunyai kesan yang purgative iaitu memiliki kesan pencahar yang sangat sesuai untuk wanita-wanita yang sedang berdiet atau ingin kurus dan sebagai penyembuh luka.
  • istimewa untuk kulit,kerana kandungan lignin mampu menembus dan meresap lebih cepat kedalam kulit.
  • mampu mengawal kehilangan air dari badan dan mengelakkan kulit dari cepat kering dan terjaga kelembapan.
  • membantu membersihkan bahagian perut dan saluran pencernaan.
  • dapat menaikkan seri muka agar lebih nampak halus dan licin disamping dapat mempercepatkan penyembuhan jerawat dan parut jerawat.
Kacip Fatimah
Kacip Fatimah mengandungi elemen antioksidan dan phytoestrogen yang mana kedua-dua elemen ini mampu memberi manfaat bukan sahaja kepada wanita tetapi juga lelaki.

Antara kebaikan kacip fatimah ini ialah :
  • Mencegah pembiakkan sel prakanser
  • Memantapkan tisu yang memerlukan hormon estrogen
  • Mengukuhkan struktur tulang melalui penyerapan jisim tulang
  • Melewatkan proses penuaan.
  • Masalah keputihan
  • Masalah angin kerana ianya anti-flatulence iaitu membantu membuang angin berlebihan di dalam badan.
  • Melancarkan proses kelahiran bayi.
  • Mengembalikan kecergasan selepas bersalin.
  • Membantu dalam pengecutan rahim
  • Melangsingkan badan dengan membantu dalam menegangkan otot-otot.
  • Merangsangkan pengeluaran hormon yang dapat melancarakan perjalanan darah dan kitaran haid wanita sekaligus mengurangkan sakit senggugut ketika haid.
  • Mengurangkan simptom sakit buasir, penyakit sendi dengan membaikpulihkan peredaran darah sekaligus mengurangkan kesakitan di sendi dan otot.
  • Gonorrhea dan cirit birit.
  • Menyeimbangkan hormon dalam badan dan mengatasi masalah depresi selepas bersalin serta menambahkan tenaga dan kecergasan badan.
  • Mengembalikan rambut yang sudah rosak
Ginseng
  • Antioksidan yang mujarab digunakan sebagai penawar antipenuaan untuk membantu mengekalkan kecantikan.
  • Menguatkan daya ketahanan badan dan mempercepatkan penyembuhan daripada penyakit.
  • Terkenal sebagai herba ajaib yang dapat meningkatkan tenaga batin, prestasi dan daya ketahanan lelaki.
  • Menyelaraskan tahap kolesterol dan kandungan gula dalam darah.
  • Mengurangkan tekanan dan berupaya menenangkan dan mengimbangi minda.
  • Meningkatkan daya ketahanan dan stamina dengan memberi sokongan kepada metabolisma badan.
  • Membaiki keupayaan mental, kecekapan dan daya tumpuan dengan melancarkan peredaran darah serta menyalurkan tenaga kepada otak.
  • Membolehkan badan berehat dan pulih daripada keletihan.
Pegaga
Pegaga kaya dengan pelbagai zat makanan seperti protein, gentian, zat besi, vitamin A dan vitamin C. Amalan memakan daun pegaga dipercayai boleh mengekalkan awet muda serta mengelakkan masalah kegemukan.

Pegaga banyak terjual di pasar terutamanya di pasar tani dan sering di makan sebagai ulam. Daun pegaga juga boleh dibuat tonik untuk menyihatkan badan dan mengurangkan panas badan.

Di India, pegaga diguna dalam perubatan tradisional sebagai tonik yg dapat menguatkan daya ingatan dan mengubat penyakit nyanyuk. Dalam perubatan tradisional Cina, pegaga digunakan untuk antaranya mengubati selsema,sakit kuning dan penawar untuk keracunan cendawan dan gigitan ular.
Kolagen
Kolagen mampu:
  • melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
  • peningkatan PAYUDARA Anti-bakteria
  • membuang TOKSIN
  • Menghilangkan SEMBELIT
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
  • MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
  • Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
  • Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT
  • mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
  • Membantu meningkatkan METABOLISME
  • Menguatkan saluran darah
  • meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah badan
  • SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda
  • melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
  • Mencegah ANEMIA Menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya
 Khasiat JUS PERMATA IDAMAN
  • Mengecutkan rahim dan mengetatkan otot Miss V
  • Meningkatkan rangsangan seksual
  • Membantu merawat keputihan
  • Membasmi bakteria dan kuman yang 
  • mencetuskan bau kurang enak pada Miss V
  • membantu menurunkan berat badan
  • Meningkatkan kadar metabolisma badan
  • Menegangkan payudara
  • Meningkatkan tenaga 
  • Melancarkan kitaran haid
  • Menegangkan kulit muka
  • Menurunkan kadar kolestrol
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika anda berminat untuk mencuba dan ingin mendapatkan jus ini boleh hubungi:
Adilah Online Shoppe
h/p: 017-931 2388
emel: adilahahmadfauzi@gmail.com
Fb: adilah online shoppe


Sabtu, 1 November 2014

Resepi Daging Salai Masak kicap

Assalamualaikum.....

Selamat datang November..
sekejap je rasa pejam celik pejam celik dah nak ujung tahun dah...

malam ni tetiba nak tolong u olls mana yang beli daging salai..
tapi tak tahu nak masak apa selain masak lemak cili api..

okeh..

meh cini nak share satu resepi..

***** Daging Salai Masak Kicap *****

Masakan ini sesuai utk semua golongan..lagi-lagi anak-anak yang tidak boleh makan pedas


Bahan-Bahan:

Daging Salai 
Bawang merah
Bawang putih
cili api
halia
kicap manis
sos tiram
garam
minyak masak

Cara-cara:

1. Panaskan minyak di dalam kuali dan tumiskan bawang merah, bawang putih, cili api dan halia yang telah dihiris/ditumbuk
2. Setelah garing masukkan adging salai yang telah dihiris nipis-nipis
3. setelah daging tadi masak, masukkan kicap manis, sos tiram dan garam secukup rasa
4. Gaul dan biarkan seketika
5. Siap!!

Boleh la dihidangkan untuk dimakan....

yumm..yummm....

Selamat mencuba kawan-kawan 

^_______________^


Jumaat, 17 Oktober 2014

Shawl Plain

Dapatkan koleksi shawl bercorak daripada Adilah Online Shoppe (AOS). Kami menyediakan shawl yag cantik-cantik dan material mudah dan senang untuk dipakai dan digayakan mengikut gaya anda tersendiri.

Kami tawarkan pada harga mampu milik.
RM 33 sahaja!

Buat masa ini kami hanya tawarkan dua 2 warna iaitu Biru Gelap (Dark Blue) & Hijau Forest (Forest Green)

Jemput menjamu mata anda dengan koleksi shawl kami...terima kasih!




Mahu mendapatkan shawl?

Boleh menghubungi Adilah Online Shoppe melalui 3 cara:

1. Melalui email : adilahahmadfauzi@gmail.com
2. Melalui fb : Adilah Online Shoppe
3. PM/WA : 017-931 2388

Shawl Bercorak

Dapatkan koleksi shawl bercorak daripada Adilah Online Shoppe (AOS). Kami menyediakan shawl yag cantik-cantik dan material mudah dan senang untuk dipakai dan digayakan mengikut gaya anda tersendiri.

Kami tawarkan pada harga mampu milik.
RM 28 sahaja!

Jemput menjamu mata anda dengan koleksi shawl kami...terima kasih!











Mahu mendapatkan shawl?

Boleh menghubungi Adilah Online Shoppe melalui 3 cara:

1. Melalui email : adilahahmadfauzi@gmail.com
2. Melalui fb : Adilah Online Shoppe
3. PM/WA : 017-931 2388